söndag 4 november 2012

Vi backar inte i träningen...

... vi bara gör om och gör rätt istället!

I lördags hade vi 1:a TEAM NOS träningen med Kenneth. Nästan alla kunde vara med och tänk vi klarade oss ifrån regn, t o m solen tittade fram mellan molnen ibland.



Så mycket allvar men oxå så många härliga garv, alla i gruppen bjuder verkligen på sig själva :-)

Kenneth inledde träningen med att bjuda upp Kerstin till en dans för att demonstrera hur viktigt det är att vara tydlig när man för och för att inte trampa någon på tårna.


Vi fick sedan torrgå i grupp...


... och individuellt.



Helena & Kenneth visade prov på skillnaden av hur det kan se ut med "fel" & "rätt" kroppspråk innan vi tog lunchpaus.




Beck & jag tog en promenad medan det inhandlades lunch. Vi tog rundan ner om bäcken som vi gått ett antal gånger förut. Beck var lite mer vild än vanligt (säkert beroende på att han suttit i bilen och laddat under förmiddagen) så han bara kastade sig i bäcken. Han försökte ett flertal gånger försöka ta sig upp på samma sida utan att lyckas. Jag gick bara vidare och han simmade efter, tog sig upp på andra sidan och sprang längs med mig. Jag kallade på honom och då hoppade han i igen och gjorde nya försök och på 3:e försöket lyckades han ta sig upp. Jag kan berätta att han inte lämnade min sida därefter. Tror ni han lärde sig något för framtiden, det tror tyvärr inte jag.

Efter lunchen var det så dags att praktisera det vi utövat utan hund på förmiddagen med hund. Jag kan säga att jag fick en riktig AHA-upplevelse då Beck hängde med riktigt bra med bibehållen kontakt. Nu skall vi förvalta kunskapen och träna på duktigt tills nästa träningsträff.

Idag fick vi till en ny tid hos frissan och grabbarna blev så fina flattar igen.
Walle före:



Walle snyggas till:



Beck snyggas till:


Beck efter:


En härlig tur blev det sedan för de snygga grabbarna i solskenet på Spillepengen.


Om ni inte vet hur sista matchen slutade för MFF så tänker inte jag berätta det :-(

Ha en härlig vecka!

1 kommentar:

  1. Låter som att ni hittat en toppentränare ju! Härligt!
    Fina de små gossarna blev hos frissan...trodde inte man behövde frisera flattar...
    Ha en skön vecka!
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera