söndag 11 november 2012

Veberödsbesök

Igår (lördag) blev det besök i Veberöd tillsammans med Eva & Paulina.

Det var "år & dar" sedan Eva & jag tränade lydnad tillsammans och det var riktigt roligt att se så duktig "Lilleman" Quick även är på lydnadsplanen. En start i ettan, verkar inte långt borta. Jag delade med mig med en del små tips som jag hoppas de kan ha användning för.

Vi började med sittande i grupp:

fr v, Beck, Quick & Kidd

Sedan platsliggning och det känns tryggt när man kan ha koll och på avstånd se så fint ens hund ligger:



Jag hade varit så duktig att planerat träningen, men kunde inte riktigt fullfölja för att Beck inte riktigt var villig och ville lyssna på mina kommando. Jag MÅSTE lära mig att även ha en plan "B" att ta till när plan "A" falerar lite.

Idag har jag varit på Malmö Valp och tittat på Jeanette när hon ställde sin fina Ella som växer så det knakar mellan gångerna jag ser henne.



Även Wallander & Becks små släktingar Ariel & Ella ställdes ut och bäst gick det för Ella som blev BIR (i sin ringdebut)! Men Excellent med Hp till Ariel oxå som visades av handlern Paulina.

Paulina & Ariel

Sanna & Ella
Man åker aldrig tomhänt från en utställning, idag blev det godis & tuggpinnar och denna spännande nyhet, "Lick treat":



Farsdagen har avslutats med en god middag, tupp med massor av goda tillbehör och Lilla glassfabriken "vaniljstubbe" till efterrätt.

Ha en go vecka mina vänner!


7 kommentarer:

  1. Har du smakat på lick treaten själv? Undrar om det är gott? Ser faktiskt ganska gott ut :)

    SvaraRadera
  2. Tack för att du kom och hejade på oss! Det blev jag så glad för! Tack också för fotona! Nu har snart hela arbetsveckan sprungit iväg. Blir skönt med helg! O blir kul att ses i helgen!

    SvaraRadera
  3. Åhh vilken rolig läsning att det går så bra med lydnadsträningen och det är ju verkligen ett bevis på att all er träning ger resultat!! Det är ni verkligen värda! Spännande att ni snart är klara för start i 3:an....i ser fram emot att följa era tävlingar i vinter/vår.

    De där slickepottarna såg spännande ut - var de poppis? Är det till för att man skall kunna använda det som belöningsgodis (typ tub)?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp Helena, snabb belöning men inte så kladdigt som det ibland kan bli med mjukosten. Beck tycker att de är toppen! Men jag har hört att en kula lossnat, men som svar på detta från Petcare blev:
      Detta är inget som nått oss här på Petcare. Vi har inte hört talas om att hunden skulle kunna skada sig eller få i sig kulan. Tvärtom, det har varit en fantastisk succe och det används redan inom både träning och i privat bruk i hela landet.
      Samtidigt är det viktigt att man naturligtvis inte ger hela Lick Treat sticket till hunden eller låter den bita på det.
      Jag hoppas verkligen att du vågar använda och pröva din Lick Treat, du kommer förhoppningsvis bli lika nöjd som många andra!

      Radera
  4. Hej! Tack för en fin kväll med familjen Lindeblad i fredags! Maten satt fint i lördags! Lite sen på att höra av mig men får skylla på jobbet, slitig jour och död därefter och fulla dagar och kvällar :( Ikväll har jag dessutom fått agera vik. elektriker på Dagis eftersom mamma är själv och det var bry med pumpen. Håhåjaja, livet på landet :) Vi hörs snart igen för nästa vecka måste vi få till en liten träff :) Tasselikram!

    SvaraRadera
  5. Tack själv, alltid lika trevligt att ha er här! Tacka vet jag att ringa fastighetsägaren! Men vilken tur att mamsen har en så företagsam & händig dotter!
    Vi hörs när vi kommit hem från Hufvudstaden :-)

    SvaraRadera