fredag 2 november 2012

Fortfarande har jag...

... två HIPPIESAR här hemma för frisörskan fick viktigare saker att stå i onsdags kväll. Men jag hoppas att vi snart hittar ett nytt tillfälle.

Igår kväll trotsade vi regnet och åkte till Jyckebo för att delta i årets sista månadstävling. Det var en massa funktionärer men lite mindre tävlande. Kul var att Anette & Godis från Team Nos dök upp :-)

Precis lagom till start så upphörde regnet :-)

Det var bara en startande i I:an, två i II:an, vi i III:an, en i elit samt en i spår Elit så det hela började med sittande i grupp för flattarna Beck & Lydia. Första minuten såg Beck lite orolig ut men hela den andra minuten satt han jättefint. Sedan blev det en gemensam platsliggning för ALLA klasser. Beck låg bra hela tiden och det kändes så gott. Jag vågade inte titta i början så jag bad Jonas (vår gamla platsliggningsinstruktör) att kolla och han sa att det såg finfint ut. Skönt, en liten lättnad efter de två senaste träningstävlingsfadäserna!

Domaren sa att det såg mycket bra ut med lite småsaker att rätta till bara... men han tyckte helt klart att vi skulle våga oss ut och starta. Det enda som inte alls fungerade igår var vittringen, han bara sprang ut och tog första bästa pinne... inte en gång utan 2 gånger. Detta gjorde mig lite konfunderad, han har inte missat detta moment på jag vet inte hur länge, hoppas att det bara var en "olycka i arbetet"!

Jag tror att mörkret spelade Beck ett litet spratt. Ljuset på mittplanen där vi höll till var inte helt tillfredsställande men jag tycker ändå att det är bra att "tävla" i mörker och lite ruggigt väder & vått underlag, "det som inte dödar härdar".

På prisutdelningen kom vi på en II:a plats och fick ett pris i form av en LaBK mugg.

Imorgon skall Team Nos ha den första heldagsträningen tillsammans med Kenneth på Hörby BK. Hoppas att det blir en bra & lärorik dag och att vi slipper för mycket regn.

Trevlig helg på er ALLA!

1 kommentar:

  1. Grattis!! Åh så roligt att det gick så bra:) Ha det så bra imorgon! Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera