söndag 29 april 2012

Flocken är...

... lite splittrad denna helg.

Igår drog Anders & Walle iväg med SJ till Göteborg. Det var första gången Walle åkte tåg och han var inte helt bekväm, vilket förvånade mig lite... men MOR var ju inte med förstås. Men då Sara dök upp på stationen så var resan som bortblåst och glädjen total.

Beck tycker det är lite konstigt här hemma och ser allt lite besviken ut varje gång vi kommer hem.  Han verkar förvänta sig att Walle skall finnas på andra sidan dörren.

Igår kväll åkte vi iväg till Sydöstra BK tillsammans med Björn & Clara för att heja på bl a Tina & Neo i Team Nos & våran tisdags hjälptränare Bitte. Tina & Neo har kämpat länge i III:an men igår satte dom spiken i kistan med både ett 1:a pris samt klassvinst på fina 293 points. Bitte & Twitter kan nu lämna I:an efter sitt 1:a pris och 173 points. GRATTIS säger vi igen! Skitkul var det att följa deras poäng via den braiga appen som berättade för mig när 1:a priset var i hamn :-)

Att bara åka ut och låta Beck bara vara i vimlet är helt klart bra. Igår tyckte jag att han skötte sig riktigt bra, han var lite missnöjd emellanåt men ändå hanterbart tycker jag.

Jag fick sovmorgon, vaknade först tjugo i 9. Vid halv 11 snåret åkte vi till Marie & Lakrits och gick en runda i skogen trots att det regnade en del. Beck tyckte inte att han var blöt nog eller så tyckte han att han var det så att han lika bra kunde passa på att ta sig ett dopp eller två eller ja tre t o m. Det var bara en gång som han fick Lakrits med sig. På sluttampen på rundan då det blivit uppehåll så fick de leta lite pluttar i gröngräset och precis innan vi skulle åka hem så tog de sig en lite svängom.
Mums
Får jag lov?


På hemvägen tog vi oss en tur om båda mina föräldrar, superbra att dom bara bor ett kvarter ifrån varann. Jag har haft lite dåligt samvete för att vi inte setts på länge men nu känns det bättre. Ikväll fick vi besök av Frida & John och det var så trevligt... vi lagade mat tillsammans alla tre och åt gott. Såg sedan på Robins och garvade glatt, framför allt när "Ranelid" tränade sin söta flatte Zlatan :-)

Blir ingen Team Nos träning imorgon, kör inte massvis av mil då vi bara bara blir två som skall träna. Så på eftermiddagen drar vi istället ner till F-bo och hjälper Björn att testa hans byggda klass I & II banor inför Softcoatedlydnaden nästkommande helg. Bra träning för oss :-)

1 kommentar: