lördag 7 april 2012

Träningstävling...

... på Jyckebo!

Nytt försök efter 1 månads lydnadsträning.
Förra månadstävlingen var vi 5 tävlande, i torsdags var vi minst 20-25 st i de olika klasserna!!!!

Jag måste säga att det ändå blev ett fall framåt för oss.
Dock valde jag att stå framme vid Beck vid platsliggningen för att inte riskera något för varken oss själva eller medtävlande.

På uppvärmningen så var det bara jag & Beck, men direkt när vi blev inkallade så blev Beck mer intresserad av domaren & protokollskrivaren än att hålla kontakten med mig.

Första halvan på friaföljet kändes så där (blev skutt, snett sitt och t o m lite snus) men andra halvan blev det bra. Betyg 7.

Läggandet under gång blev en 10:a

Inkallningen en 10:a (oerhört nöjd med att han satt kvar)

Rutan en 10:a och stående ovationer från publiken (så himlans kul känns det eftersom att jag kämpat som en gris för att få till detta moment).

Apporteringen 9,5 - avdrag för lite tugg (fick en liten apport, förstår att B blev lite konfunderad).

Hoppet - här hände något som jag absolut inte hade räknat med. Han hoppade långt över men satte sig lite snett och när jag kommenderade hopp så sprang han rakt emot domaren & protokollskrivaren. Domaren hade det lilla vita momentkortet i handen och kanske lyste detta lite för mycket i skymningen.

Fjärren - blev oxå konstigt, B märkbart störd över att man stod bakom honom och snurrade på skylten.

Något som jag oxå tar med mig med positivitet är att han var mer samlad i förflyttningarna mellan momenten än sist :-)

Bra genomkörare och nu vet vi definitivt vad vi behöver lägga massor av krut på! Känns ändå inte som att vi är så himlans långt borta från en riktig start!

Vi hade en jättetrevlig kväll (trots kylan), Jeanette & Wilma var med och supportade oss, STORT TACK! Bea & Bitte var med & tävlade med båda sina tjejer. Tyvärr hade jag bara möjlighet att se programmet med Corinne och Twitter och det såg riktigt bra ut:
Bea & Corrine

Bitte & Twitter
Igår åkte vi till Marie & Lakkan. Innan vi gick på en härlig skogstur så trampade jag ut ett spår för att övertygas om att Beck oxå skulle kunna detta. Nja, jag är ännu inte helt övertygad... men han får väl ha ett par chanser till.
En chans som Beck tog redan igår var att ta sig ett premiärdopp!
På slutet av rundan så skulle bara Lakkan ha denna "lilla" pinne med sig hem, hon fick kämpa rejält kan jag tala om:
Innan vi åkte hem så bjöds vi på fika & en trevlig pratstund och utdelning av påskägg, stort stort till Lakkan och ett mindre till Marie.

Idag trotsade jag & grabbarna vintervädret och åkte och hälsade på Eva & hennes grabbar i Blentarp. Full snöstorm när vi åkte dit & solsken på vägen hem. Spenderade ett par timmar där som avslutades med att jag blev bjuden på en god lunch :-)

Tänk att idag är det bara lördag, ytterligare 2 dagars ledighet kvar... WONDERFUL!


2 kommentarer:

  1. Tack själva för en trevlig och lååång kväll:) Roligt att få se Becks utveckling! Duktig kille på det mesta! O snart på allt! Beck är allt en riktig vinterbadare brrrr vad kallt. Visst är det härligt att det är fler lediga dagar kvar!! Kram

    SvaraRadera
  2. Marie o Lakrits8 april 2012 kl. 17:05

    Tack för besöket! Trevligt att ni ville titta ut till Lakritsskogen. Tur att ni klarade er undan den stora snöstormen som Anders oroades sig för :) Mer snö igår då. Vi ser fram emot lite varmare väder framöver. Kanske kan en korvarunda hinnas med i veckan som kommer? Vi hörs! Kram

    SvaraRadera