söndag 22 september 2013

Ännu en helg har sprungit iväg!

Igår var jag och de fyrbenta nästan uppe med tuppen och hängde på låset när fiskarna öppnade sina försäljningshoddor. Vi hade beställt varmrökt lax. Grabbarna blev helt till sig när de blev bjudna på lax till frukost. En riktigt stor bit ville fiskegubben bjuda dem på men jag sa att det nog inte blev riktigt bra, då stoppade han resten i en doggybag :-)

I lugn och behaglig takt kunde jag sedan baka kaka kaka, städa och förbereda resterande i matväg. Jag hann t o m ner på stan och shoppa lite (tro det eller ej men det blev faktiskt en julklapp till en vän, vågade inte vänta för då hade den med all sannolikhet hamnat i någon annans ägo).

Mitt konstverk, katten som fångat sin lax :-)

På kvällen kom vännerna Eva & Paul hit, vi åt gott och hade en riktigt trevlig kväll.

Idag har vi varit i Lomma och tränat med Björn & Clara samt BIP & Maya.

Jag är tyvärr inte helt nöjd med grabben idag, han var så störd över annat än att kunna hålla fokusen på mig och det jag ville att han skulle göra. Björn var enormt intressant, lixom BIP som gick omkring och filmade och en vissen maskros :-(

Jag är dock mycket nöjd med gruppmomenten och hans sätt att lyssna på mina kommando i zätat :-)





Fjärr under överseende av Clara


En som klarade störningar mycket bättre var Maya som fixade friaföljet galant med störning i form av två förare.


En som inte brydde sig alls var den mest rutinerade ladyn, Clara.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar