måndag 2 september 2013

Mycket fokus på Höör

Vi ska ju göra ett nytt försök i III:an på söndag och det är ju aldrig fel att besöka tävlingsbanan innan start.
Så i förra veckan mötte vi upp Tina, Neo & Micke där och fick till ett bra träningspass.

Mycket belöning i sittande i grupp vid olika tidpunkter, ingen tendens till att vilja lägga sig!

Sedan blev det efter korta ff sättande under gång med olika röstlägen, olika tempo i mitt gående samt olika placeringar med mitt huvud. Beck satte alla försök!

Apporterna åkte sedan fram och vi försökte få till ökat tempo in och skita i slagen vid upptagen. Förhoppningsvis uppväger belöningen hos mig att det blir snabbare upptag oxå så småningom. Vi såg en tendens till bättre fart med träapporten men inte ännu med metallen så nu blir det lite metallhantering varje kväll och att hålla hårdare i metallen lönar sig och jag hoppas det ska märkas lite skillnad på söndag.

Jag avslutade träningen med att skicka Beck till rutan som låg upp mot åkern. Jag har ALDRIG sett honom dra iväg med sådan fart men halvvägs ändrade han kurs och sprang ut på åkern och kom hem med innehållet av ett slaktat gosedjur. Sedan var det nästintill kört med att skicka honom, han ville bara ut och hämta mer gosedjursinnehåll, men jag var mer envis och fick in honom på 2 skick tillslut, dock inte på fullt avstånd och han gick inte lottlös ur det hela. Hoppas att han minns belöningen i rutan och inte vad som fanns där ute på åkern. Det kan ju bli att rutan ligger likadant när vi väl är där.

Vi kommer att ta oss dit även på torsdag kväll denna vecka och därefter blir det vila fram till dagen med stort "U"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar