tisdag 17 september 2013

Så roligt...

... att sitta gömd i (Lomma) skogen och vänta på att bli hittad av finaste Ella. Tre gånger hittade hon mig och då hon kom tillbaka med matte och återigen visade var jag satt så blev det god belöning.

Sedan gick vi in på apellplanen och jag fick stifta bekantskap med lite nya brukslydnadsmoment och Ella & Jeanette visade bra prov på det som komma ska allt eftersom. Heja heja!

Jag är nog lite sugen på att testa på detta med någon av killarna någongång.

Walle fick vara med på platsliggningen tillsammans med Ella och sedan fick han hämta träapporten med mycket stor glädje :-)

Beck fick sedan komma ut och han var lite väl laddad men efter ett tag så lugnade han ner sig.
Vi tog hjälp av Jeanette med lite störningsträning, hon stod en bit bort och jag hade bett henne lugnt säga Becks namn när vi passerade. Det visade sig vara väldigt svårt då J stod och vaktade vår dramatenvagn, han trodde nog att hon var den levande externbelönaren. Men efter 2 lyckade passerande så bytade vi övning.

Jag testade av ordförståelsen i form av tre skiften under gång. Första försöket så lyssnade han inte överhuvudtaget, men resterande 3 så gjorde han skiftena bra.

Vi avslutade sedan med "inte slå på apportbocks- och komma hem med fart-övningarna, verkar vara rätt metod, bara att fortsätta.

Innan vi lämnade Lomma gick vi en runda i den mörka & mycket höstiga kvällen.

Imorgon har vi vilodag men på torsdag kör vi ett pass igen då vi ska träffa Björn & Clarabella.




1 kommentar:

  1. Tack för hjälpen och alla goda råd! Ja vi har precis börjat resan men ska förhoppningsvis ta oss framåt.
    Så roligt att se Walle på planen och han är allt bra duktig på sina paradnummer! Störa mig är jag bra på men tyckte att Beck fick till det fint när han insåg att han inte hade någon glädje av mig. Härligt att se hans energi som jag tyckte att han mesta använde på rätt sätt.
    Vi får göra en riktig skogsutflykt en helg och låta dina fyrbenta prova sök också. Bra aktivering och lite omväxling.

    SvaraRadera