lördag 7 september 2013

Het som en AGA-spis...


... var Beck i tisdags kväll när vi stack ner till Falsterbo och tränade tillsammans med Björn & Clara.

Undrar om det är resultatet av att vi haft så kul på träningarna den senaste tiden, lekt och busat mycket :-/ 
Får vara lite uppmärksam framöver för riktigt så här het vill jag inte ha honom. Han fixade det han skulle men låg på gränsen hela tiden. Fixade gruppmomenten fint tillsammans med Clara som löpte.

Några lite suddiga bilder men så glad för de 3 sista som visar sättande under gång, ingen tveksamhet att sätta sig snabbt (måtte måtte jag våga lita på honom nu).



Kontakten går inte att klaga på!

Redo för inkallandet!

Bra ställande med bara handtecken

Lyssna nu, nu SKA du sätta sig!

Jag är redo...

YES!
Clara fick sedan göra några moment innan vi gick in och hade lite peptalk i klubbstugan. Björn frågade vad jag ska göra efter söndag. Jag svarade: träna mera på Elitmomenten, hoppas det var rätt svar!

I torsdagskväll styrde vi åter kosan till Höör för att träffa Tina & hennes grabbar samt Anette och hennes töser.

Vi gjorde ett lättsamt och trevligt pass för att lämna platsen med ett trevligt minne.

I gruppmomenten valde jag att gå tillbaka redan efter 30 sek i sittandet och ca en minut i liggandet och belöna ordentligt.

Sedan körde jag ett kort frittfölj utan steg- & vändningar och direkt efter ett sättande under gång som avbröts med härlig belöning efter hans snabba sättande :-)

Sedan fick han hämta metallapporten i Anettes hand 2 gånger innan skick då den låg på backen. Mycket roligt tyckte Beck, bra fart både ut och in. Anette gick sedan ut och ställde sig ca 4 m ut från hindret och la apportbocken ner, mycket fartfyllt skick!
Var mycket glad för att jag kom på dessa varianter för jag tror att Beck tröttnat lite på III:ans moment, det måste hända lite nytt så att både han och jag får lite nytändning.

Vi avslutade sedan med ett rutskick mot ängen (där han hämtade gosedjursludd sist) där han fick se targeten läggas ut för att lyckas och efter ett bra ställande/läggande så blev det köttbullsregn.

Nöjda & glada skjutsades vi sedan hem för vi hade privatchaufför med oss. Anders ville följa med för att slippa sitta ensam hemma sa han, ett litet tag trodde jag att han skulle med för att träna med Walle (han har ju i ett svagt ögonblick sagt att de ska ta ett 1:a pris i III:an tillsammans) men jag tror nog allt det lockade att få testa nya bilen på motorvägen. Oavsett så var det trevligt att ha sällskap.

Nu vilar vi oss i god form tills imorgon!

1 kommentar:

  1. Lagom är ju alltid bäst:) Nu har vi ju facit från tävligen men oaktat det så är det ju härliga träningar! Kul att ni fick sällskap av mannen. Jag tror på bilen även om det inte erkänns:)

    SvaraRadera