lördag 28 september 2013

Månaderna går...

... och Beck har faktiskt lovat att 2013 skulle bli året då han skulle mogna och vara sin matte lite mera till lags.

Nu går vi snart in i oktober och tävlingssäsongen för vår del slutar så fort snön börjar visa sig för det har jag lovat Beck att han ska slippa att tävla i någon mer gång.

Så vi fortsätter att träna på och kämpar på mot "guldet".

I måndags kväll träffade vi Jessica & Kajsa på Malmö BK och fick till ett bra träningspass. Härliga hundar med härliga attityder.

Jag lät Beck känna på lite nya moment, kanske är det det som ska till för att vi ska komma vidare och få en ny kick tillsammans.

I torsdags var vi och kollade upp Walles knöl under en av hans bröstvårtor som oroat mig mycket - men som tur är det bara en fettknöl. Växer den inte så får den sitta där, söver ogärna honom i onödan. Walle sköter sig exemplariskt, inget stirr och bara fogar sig i vad vet gör med honom, för det brukar han få en köttbulle men inte denna gång och han såg så sorgsen ut då han fick lämna rummet. Det var tur att jag hade lite gottigottgott i fickan.

Idag har vi varit i Blentarp och tränat jakt med Eva, Paulina & grabbarna i underbart höstväder. Beck var lika duktig som vanligt arbetsmässigt. Det andra som han inte är lika duktig på kommer jag inte längre nämna med ord så kanske det försvinner. Innan hemgång så bjöds jag in på te & varma goda mackor. TACK för en trevlig förmiddag.

Imorgon lunch ska vi iväg & äta brunch med Jeanette & Magnus på Vellinge Gästis, ser redan fram emot detta goda. Tyvärr fick Björn lämna återbud för att Lasarettet i Trelleborg ville annat. Men när Björn är tillfixad så kommer vi att göra om detta. Lycka till med allt Björn.

På kvällen kommer Marie & Lakkan på besök, tror minsann att vi får försöka hitta en ny korvahudda för omväxlingsskull.

Nu stänger jag ner för ikväll och håller tummarna för att en mycke sjuker flattekille tillfrisknar åtminstone lite detta dygn och att en annan liten flattekille snart får bästaste ortopedhjälpen som finns i detta avlånga land. Styrkekramar till berörda mattar.






2 kommentarer:

  1. Visst är det underbart väder! Det fina vädret kanske lurar Beck att tro att det är lååångt kvar på året:)
    Så skönt med Walles knuta. Vi håller tummar och tassar att den stannar i växten nu.
    Ja det är synd att Björn inte kan vara med men förhoppningsvis blir han pigg och kry nu så kan vi göra om det när han är fit for fight. Ses imorgon!

    SvaraRadera
  2. Tjena
    Ni får äta för mig med denna gång.

    Du o Beck kommer att lyckas innan snön kommer.

    SvaraRadera